Köp av kontorsmöbler till nya arbetsplatsen

Vi är relativt nyinflyttade i moderna lokaler och det ska bli riktigt kul att komma igång efter en tids flyttande. Flytten är bara 3 kilometer från föregående adress. Vi har fått mycket bättre lokaler med större mötesrum, fler toaletter och många parkeringsplatser.

Nu när vi flyttat över det mesta av inredning och maskiner är det dags att komplettera upp med kontorsmöbler. Vi behöver besöka ett företag som kan erbjuda ett brett utbud av möbler, kanske kan Gerdmans vara ett alternativ? Vet att de har mycket möbler för företag så det blir garanterat ett besök hos dem eller att vi besöker företagets hemsida.

Vad är det för möbler vi söker? Det behövs fler skrivbord som är höj- och sänkbara, ett tiotal äldre kontorsstolar ska ersättas med nya, det behövs 4-5 hurtsar för dokument och pärmar samt en receptionsdisk vid entrén. Ska kolla om Gerdmans har detta i sortimentet, då skulle vi kunna köpa allt från en och samma leverantör istället för att besöka flera.

Det bästa med nya adressen tycker jag är parkeringsplatserna. Tidigare har vi haft 5 parkeringsplatser att dela på. Vi är totalt 30 anställda så det har aldrig riktigt fungerat då de flesta av oss kör bil till jobbet. Parkeringen kommer även vara gratis, då de hör till fastigheten och fastighetsägaren har gett oss rätt att fritt disponera dessa utan kostnader.

Nästa vecka är det inflyttningsfest på kontoret och vi ska försöka hinna få lite ordning på möbler och inredning till dess. Vi har funderat på att anlita en inredningsdesigner som skissar på ett bra upplägg men det blev dessvärre för dyrt. Som tur är har vi en inredningsintresserad tjej på kontoret som har gjort ett väldigt bra jobb med planeringen av nya kontoret.